snow

Att färga ögonbrynen

 
Hej fredag!
Idag är jag på bättre humör - tur det för i onsdags kan det inte ha varit roligt att vara i min närhet. Jag var arg som ett åskmoln. Det kokade inom mig, för ja, jag blev så jävla förbannad på de där tågen. Det gjorde att jag hade kort stubin hela dagen och minsta lilla motgång förstorade jag fjorton gånger så allt blev fel. Men idag, som sagt, är allt bättre! Jag blev så glad häromdagen - för att jag ska jobba i helgen. En delad tur. Ja, tänk att man kan bli glad för en sån sak! Men jag tycker det är så gött att planera in några jobbdagar på helgerna, när veckorna har varit relativt lugna. Då kan jag komplettera studiebidraget med lite extrapengar - för några tusenlappar gör verkligen SÅ mycket! Men innan jag kör en heldag på äldreboendet ska jag och Marcus hem till vår vän Daniel och hans flickvän Louise ikväll! Ska bli så roligt att käka middag ihop och få en glimt av deras hem! Men innan dess ska jag plugga. Det passar bra en regnig dag som denna. Men först ska jag färga ögonbrynen. Ett par mörkare bryn "ramar in" ansiktet snyggt tycker jag. Men det är inte alltid så lätt att få dem i rätt nyans. Oftast är de perfekt mörkbruna när jag tar bort färgen men sen tar det några timmar innan färgen satt sig ordentligt. I somras blev de nästintill svarta. Jag chansade och färgade brynen dagen innan jag började skolan. Inte så smart drag kanske. Kände inte igen mig själv, haha. Förövrigt så är detta en typisk bild som jag lägger upp och tänker i samma sekund "skit samma att jag gör konstiga miner" för att senare gå tillbaka i arkivet och muttrar för mig själv "hur tänkte jag här?" Men okej, nu ska jag FÅNGA den här fredagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0