snow

Fixardag


Hallå denna kyliga torsdag! Min dag har verkligen gått i fixarens tecken. Om man kan säga så? Ni vet när man bara gör massa nytta och känner sig duktig? Störigt duktig. Jag har, medan snön singlat ner utanför fönstret, tvättat och strukit, dammsugit alla golv och även uppe i taket på mitt rum, försökt betala några räkningar utan att lyckas (glömmer alltid vilket som är OCR-numret och vilket som är bankgironumret), skottat uppfarten och nu ska jag laga mat. Fisksoppa. Är det något som är riktigt bra med vintern så är det att soppa blir så berättigat (letar efter ett annat ord men hittar inte det) att laga. Också har jag varit ute på promenad med podcasten Eat This i lurarna. Jag gick till havet men kom aldrig ner till stranden då stormen i höstas slog sönder alla trappor. Jag brukar chansa men just den här trappan så himla vinglig ut så det var nog bra att jag lät bli. Okej. Jag har även fixat med bloggpresentationen här till vänster. Bytt bild och skrivit om texten. Det stod att jag var 21 och pluggade till socionom. Herregud, så fel. Jag är 22 och pluggar till logoped. Stor skillnad. (Ibland måste man uppdatera sidan för att se ändringarna). Nu ska jag kolla ett klipp från Nyhetsmorgon och sen ska jag laga mat. Marcus kommer hit ikväll. Vi ska se Mästerkocken som dragit igång igen. Filip, som jag hejade på förra året, har fått jobb på en av jurryns restaurang. Coolt. Okej. Tjing på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0