snow

Lediga dagar



Det har varit tyst här ett par dagar.
Vad har hänt sen sist? 1. Jag har haft redovisning där jag pratade om ofullständiga meningar och makrosyntagmer. 2. Jag har haft frukostdejt med Matilda. Tycker ordet "frukostdejt" eller rent av att äta frukost ute känns löjligt. För det låter så fancy på något sätt. Men det var himla mysigt. Signe Bergqvist är ett klassiskt, gammaldags café i Helsingborg som har ett mumigt frukosterbjudande. Det ser ut precis så som ett café ska se ut - om vi får bestämma. 3. Jag har stillat mitt dåliga samvete och hälsat på farmor och farmor igår eftermiddag. Vi fikade länge, gick en promenad och tittade i fotoalbum. Det älskar farmor. Det märker jag. För då drömmer hon sig iväg till alla resor och påhitt som de var med om förr. 4. Jag har lyssnat på jullåtar. Jag förvånar mig själv för jag brukar vara så vannsigt trött på det så fort juldagarna är över. Men inte den här gången. 5. Tröjan som jag bloggade om häromdagen har gått sönder - vilken jäkla skitkvalité. Den tålde inte att jag sträckte på armarna för att föna håret innan den sprack. 6. Jag har skrivit en att-göra-lista på massa saker som jag aldrig hinner med annars. Så som att tvätta sminkborstar och sjalar, putsa skor och planera in träningspass. För en annan är det saker som man inte skriver upp. Utan som man bara gör. Men jag älskar amina listor. Den ska jag beta av imorgon. Okej. Det var mina senaste dagar. Nu väntar ytterliggare några lediga. Det ska bli underbart!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0