snow

Nyårsfirande 2015-16


God dagens Bloggis å VÄLKOMMEN 2016! Jag tycker det känns så konstigt att ett helt år har gått sen förra nyårsafton. Tiden spurtar iväg! Hade ni ett bra nyårsfirande? Jag startade gårdagen med en långpromenad med Maja. Vi gick kors och tvärs över hela Ängelholm. Förr i tiden (hur gammal låter jag inte?) firade vi nyår tillsammans år in och år ut. Så vi höll fast vid vår tradition med att fira nyår tillsammans. Om än på ett lite annorlunda sätt den här gången. Jag kommer så väl ihåg millenniumskiftet. Vi stod tryggt i fönstret (jag var, läs: ÄR, livrädd för allt som smäller) och spejade fascinerande upp på himmeln. Jag tror aldrig jag sett så mycket raketer i hela mitt liv. Det var så mäktigt. På kvällen var jag i Helsingborg på fest! Det blev en riktigt härlig början på det nya året! Men nyår innebär för mig (och många andra) att summera det förgångna året samtidigt som man ska blicka framåt, ha förväntningar och sätta upp nya mål för det komna. Jag vet inte om jag gillar det. Kan nästan få lite ångest av det. Fast på ett sätt tror jag det är bra att stanna upp, tänka efter och utvärdera. Hur som helst. Idag har jag sett nyårsdoppet här i trakterna. Ett galet gäng klär ut sig, bastar och badar i havet - oavsett temperatur! Modigt är bara förnamnet! Nu ska jag lägga benen högt och äta chips. Eventuella nyttigheter till nyårslöften tar vid först på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0