snow

Sämsta starten

Jag har ju berömt Skånetrafiken innan. För att det aldrig krånglar. För att man alltid kan räkna med att tågen kommer i tid. Men idag alltså. Jag är så jävla arg. Tåget till Lund skulle gå 8:40 från Ängelholm. Men var försenat med 30 minuter. Det kan jag köpa. Men att det sedan står fel i appen om nästa tåg som ska avgå och att det gör så att jag missar tåget i Helsingborg får jag sinne på. När jag väl kom till Helsingborg för att byta tåg, till ett tåg som står inne på perrongen och väntar på startsignal hinner jag precis fram till det men då öppnar inte dörrarna sig. Alltså. Vad är detta för morgon? Jag gjorde tre försök för att komma i tid till Lund men sitter nu på ett tåg i fel riktning och vänder hem igen. Det ryker ur öronen på mig så arg jag är! För spårfel. För appjäveln. För Skånetrafiken. Så. Om jag hade åkt till skolan hade jag hunnit vara med på 45 minuter av lektionen och det kändes inte lönt. Och hela eftermiddagens föreläsningar var iställda, fick jag mail om precis när jag hoppat på tåget från Ängelholm. Det var dagens upplyftande blogginlägg. Hejdå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0