snow

Solljus

Parga i juni

Vilken HÄRLIG dag jag vaknat upp till!
Solen strålar och det eviga mörkret som varit som ett täcke över Skåne i månader har svept över för en stund! Solljus gör så otroligt mycket för humöret! När jag drömmer mig bort till varmare breddgrader är det främst värme och sommar jag suktar efter men egentligen är det nog ljuset jag vill komma åt. Tänk om det bara kunde slå om och bli juni för en vecka. Det ljuset är magiskt. Men okej. Det är den tredje januari, minusgraderna har börjat smyga sig på och det är lager på lager i klädväg som gäller. Annars fryser man. Kylan biter i kinderna och marken är frusen. Imorgon börjar "allvaret" igen. Fast för min del är det rätt lugnt ett par veckor till. En rapport ska skrivas klart och en redovisning ska hållas. Men min grupp är amibitös så det känns som att det ska gå rätt smidigt. Skönt att få känna så! Nej nu ska jag försöka övertala en familjemedlem att åka till Iittala. Jag har abstinens. Puss å GLAD SÖNDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0