snow

Swedish Grace


Idag är det vardag igen men jag kör en mjukstart.
Tog sovmorgon - det är underskattat - till halv nio. Eller egentligen tycker jag att sovmorgnar är rätt överskattade på ett sätt - jag gillar inte att sova bort halva dagen - men så här, en kylig måndagmorgon finns det inget bättre! Efter frukost började jag kollade igenom mitt schema för den kommande kursen, skrev upp tider för föreläsningar i kalendern - älskar att ha koll! Sen tog jag tag i en hemuppgift - ska kolla syftet på en vetenskaplig artikel och skriva min tolkning av det. Nu har jag precis ätit soppa och tänkte sätta fart med rapporten. Men innan jag gör det måste jag visa några av mina fynd på Iittala igår. Det gick inte att locka med någon så jag åkte dit själv, med hög musik i bilen (finns det något bättre?) och kunde kika i lugn och ro! Ingen kunde hejda mig så flera färgglada kaffemuggar (jag dricker inte ens kaffe) fick följa med hem och sen en påfyllning av min favoritserie Swedish Grace. Visst blir tedrickandet bra mycket godare med fina koppar? Jag är typ kär i dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0