snow

Det här med träning


Det är inte ofta jag googlar fitnessbilder eller inspirationsbilder liknande bilden ovan.
Men när jag såg den här tjejens Instagram-konto så blev jag så inspirerad! Så här hade jag velat se ut. Jag ska titta på den när motivationen tryter. Som nu. Jag vet inte vad det är med mig men jag är inte ett dugg sugen på att varken jogga eller göra styrkeövningar. Jag längtar som en galning efter känslan som infinner sig efteråt. Men alltså jag orkar inte ta tag i det. Dels för att jag vet att det kommer vara SÅ tungt att ge sig iväg på en fyrakilometersrunda och dels för att det känns som: tränar jag = blir jag sjuk. Jag försöker göra det lätt för mig - och tänker att motivationen då kommer tillbaka. Att jogga och göra tabata i trädgården kräver varken någon vidare planering eller pengar. Det handlar bara om att ta sig i kragen och sätta fart. Skyller på att jag jobbat en hel del den senaste tiden men det är egentligen sämsta anledningen. Jag har ju typ för mina en-timmes-promenader varje dag, haha. Så varför skulle jag inte hinna med ett träningspass på 45 minuter. Nej, skärpning Annie! Får skriva ut bilden och sätta upp. Vet att man inte ska ha någon annan än sig själv som målbild (detta har de tjatat om i Träningspodden) då alla har olika genetiska förutsättningar men skit samma. Jag behöver få en spark i baken och det är NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0