snow

Jobb VS plugg


Hej hallå där ute i sommaren!
Blir lite trött på mig själv ibland men räknar hur många veckor jag har kvar av jobb/semester innan skolan drar igång. Har lite ångest inför det. Att behöva mata in massa nytt i huvudet. Att känna stress och press över att alltid prestera. Att ha tentor och grupparbeten. Jag orkar inte det just nu. Jag vill vara ledig. Jobba mina inplanerade pass och sen kunna släppa det och vara helt ledig när jag kommer hem. Så är det inte när man pluggar. Då har jag ständigt lite dåligt samvete för att jag hade kunnat göra det ena och det femte. Nu har jag i och för sig dåligt samvete för att jag tackar nej till arbetspass emellanåt. Känner mig på så sätt inte ledig när jag har en fridag. Tror äldreboendet har ringt prick på alla mina lediga dagar. Åh! Det ständigt dåliga samvete. Vare sig det gäller jobb eller plugg. Hur som helst så ska jag försöka njuta av den här månaden nu. Över att Marcus har semester från och med imorgon. Passa på att hitta på saker tillsammans. Parga. Hänga mycket med familj och vänner. Jag ska leva allt vad jag kan, helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0