snow

Låtsasfödelsedag



God morgon lördag!
Det får bli ett snabbt inlägg idag! Ska nämligen ut på promenix med Elina om, ja fem minuter! Vi startade den här morgonen med att pappa cyklade till bageriet och handlade nybakta bullar (finns det något godare?). Jag fixade mysigt med tända ljus och vikna servetter, skrev födelsedagskort och ringde hit Adam! Mamma prickade in en promenad i precis rättans tid så hon visste inget. Sen överraskade vi henne med sång, paket och en god frukost! Idag låtsas vi nämligen att det är mammas 50 årsdag! Hennes födelsedag blev inte alls som tänkt. Hon och pappa firade med regn nere i Spanien. Jag, Adam, mormor och morfar facetimade med dem och morfar försökte väsa fram ett "ha det äran" - han var så mån om att hon skulle få höra han säga de orden. Tur i oturen att de ändå åkte till Malaga under den tidpunkten  - eller snarare att de kom hem i grevens tid. För bara några dagar senare gick morfar bort. P.g.a. detta glömdes mammas födelsedag nästan bort. Allt fick ställas på paus. Så idag - exakt två månader efter hennes riktiga 50 årsdag - ska vi låtsas att det är den nioende maj! Jag har planerat middagen för kvällen och ska testa ett nytt recept. Tyckte det lät så gott! Vi har även bjudit hit ett par kompisar till mamma och pappa! Men det vet hon inget om än. Hoppas verkligen hon inte går in och läser här under dagen nu. Men den risken får jag ta, allt för bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0