snow

Min stora kärlek

 
Åh!
Jobbhelgen är över för den här gången! Måste ändå säga att trots det är stressigt och emellanåt väldigt påfrestande så har denna helgen gått över förväntan! Ni vet när jobbet bara flyter på? Positiva tankar cirkulerar, allt går som planerat, jag har härliga och förstående kollegor och timmarna går fort. Det är så uppskattat att få känna så! Igår när jag slutat åkte jag i raketfart hem och fräschade till mig. Sen mötte vi upp två kompisar, åt på uteservering, köpte smågodis och såg Legenden om Tarzan. Kanske ingen film jag själv hade valt men den var faktiskt helt OK! Det är ju en sån här typ av film man ska se på bio! Idag vaknade jag upp 8:30 - utvilad - och har inte riktigt planerat dagen än. Kanske att jag ska åka till Halmstad en runda i eftermiddag (hälsa på Marcus på kontoret, strosa på stan och upptäcka staden, haha). Vi har inte riktigt bestämt än. En sak som är säker iallafall är att vi idag har varit tillsammans i 6 år!! Skriver alltid hur galet det är och hur fort tiden går. Men istället har jag frågat mig hur vi lyckas hålla ihop? Jag tror att allt handlar om att aldrig ta den andra för givet (vilken kliché), prata mycket, se varandra, få längta och sakna, att ha gemensamma drömmar och framtidsplaner, att ta del av varandras intressen men kanske det viktigaste av allt (oromantiskt som fan) - att ha ett eget liv, vänner och mål. Åh! Har enda sen vi träffades alltid känt att det är något speciellt med Marcus. Visste från första kvällen att det här kommer bli något. Men aldrig, ALDRIG hade jag kunnat tro i min vildaste fantasi att vi - så här drygt sex år senare - fortfarande hänger ihop. Vi var 16 och 17. Tonåringar. Tänk vad livet tar en. Tänk så bra det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0