snow

Sommarregn & klänning



Hej hallå torsdag!
Hoppas ni mår bra och är laddade inför helgen! Jag tycker veckorna går så rysligt snabbt. Gör de inte? Försöker verkligen stanna upp, njuta av att vara ledig från skolan, slippa pendla, passa på att planera in roliga saker och varva det med jobb. Åh, älskar sommaren! Vet att det här låter så fruktansvärt egoistiskt men tycker det är ganska skönt att det inte är strålande sol och 25 grader. Luften på äldreboenet står still när solen gassar på och det är nästan outhärdligt att jobba när temeperaturerna stiger till närmare 30 grader utomhus. Många äldre är ju också väldigt frusna av sig så att vädra kommer inte på tal, haha. Men tycker och andra sidan så synd om alla som har semester i detta regnväder. Det kan ju inte vara roligt alls?

Jaja. Nog snackat om vädret. Något att jag försöker njuta av under dessa sommarmånader är att svassa runt i klänning. Mitt favoritplagg. Är det inte underbart att låta benen vara bara? Och vi ska inte tala om hur skönt det är att slippa ha en tajt byxa som klämmer åt i midjan. Klänning är bäst, inga protest! Som ni hör har jag lite fantasibrist. Vill blogga men vet inte riktigt vad jag ska säga så nu säger jag bara massa strunt. Men ett blogginlägg blev det! Den här lediga dagen ska jag förövrigt ägna åt att gå en sväng på stan (älskar att göra det när jag inte har någon tid att passa - bara gå omkring, kika in i olika butiker och välja själv när jag ska åka hem - har jag föresten bertättat att jag är makalös på att gå på stan/i köpcentrum utan att handla något? Det gillar plånboken) och ikväll ska jag laga pastasallad med kyckling i soja och till servera det med grönsaker, sweet chilisås, soltorkade tomater, fetaost och oliver. Mm - så gott så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0