snow

I mitt huvud



Hej Bloggis! Ligger just nu på altanen och solar faktiskt! Solen kikar fram bakom molnen emellanåt och då får man ju passa på. Svensk sommar är ju inget att lita på som bekant. Har hörlurarna i öronen och lyssnar på min senaste favoritlåt, Taste the feeling. Hörde den först i bilen påväg hem från Kullaberg och sa till Marcus att jag tycker den är SÅ bra och höjde volymen. Men efter det har jag försökt nynna på den och hitta den på Spotify. Utan framgång. Så i lördags när vi åkte mot bröllopsfesten förklarade jag hur den lät. Ett pojkband, med lugnare verser och mer tempo i refrängen (en mycket detaljerad beskrivning, jag vet). Marcus såg ut som ett frågetecken. Men vet ni vad som händer då?!? Jo, exakt i den sekunden bytte jag radiostation och gissa vilken som spelas?! Taste the feeling!! Skruvade upp, låten tjöt ut ur högtalarna och nu lyssnar jag sönder den, som vanligt då alltså. Min plan för eftermiddag var att jobba men då äldreboendet verkar ha bemannat som de ska så får jag glatt hitta på något annat. Fast ja, egentligen känner jag mig grymt stressad över att hela tiden "vara på hugget" ifall de skulle ringa. Vet att jag får säga nej. Vet att jag får planera in annat trots att jag skrivit upp mig på tillgänglighetslistan. Men ser min chans att arbeta just nu så hade känts dumt att tacka nej. Ja, det här låter som en fis i rymden men jag knaprar Omeprazol för min magkatarr så inget att skoja bort. Nästa vecka har jag ju schema så ska försöka att bara se det som en bonus om jag får jobb. Så, nu har ni fått veta allt som snurrar runt i mitt huvud den här måndagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0