snow

Sågar

Jag har precis läst ut Glada hälsningar från Missångerträsk med Martina Haag. Boken var väl helt okej (får tre jordgubbar av fem) men filmen alltså. Jag och mamma tyckte inte att det gick något bra på teven häromkvällen (när gör det det på sommaren egentligen? Jo på tisdag för då börjar Allsång på Skansen - så pepp och har kollat upp och jag jobbar inte en enda tisdagkväll!!!) så vi hyrde den här filmen. Helt uppriktigt kan jag säga att det var bland det sämsta jag sett. Den hade liksom ingen spänning överhuvudtaget och först tänkte jag att det kanske berodde på att jag kommit halvvägs in i boken men eftersom mamma tyckte att den var lika dålig så kan det inte ha varit avgörande. Mitt tips ifall du tänkte krypa upp i soffan en regning sommarkväll och se en film - välj en annan! Jag avråder dig starkt ifrån att se Glada hälsningar från Missångerträsk! Den får endast en jordgubbe!


Annars då? Hur har ni det? Jag mår BRA och känner mig mindre stressad - så skönt! Igår hade jag en riktig sommarlovsdag (dagar på sommaren som känns så där extra härliga). Jag började dagen med att stryka massa tvätt (mår alltid bra i själen när jag får undan saker) och städa mitt rum (mindre kul). Sen gick jag en långpromenad med bästa podcasten (Träningspodden). På eftermiddagen åkte jag hem till farmor och farfar. Farfar skulle iväg med sina vänner så jag och farmor handlade hem tapas. Så gott! Senare på kvällen kom tjejerna över till mig. Vi pratade ikapp och om att två av oss fyra åker till Portugal imorgon. Vill ni veta vilken egenskap jag gillar hos mig själv? Det är att jag på riktigt kan glädjas med andra. Så jag tror jag är lika pepp på att de ska ha semester som de själva är. Nej herru ni. Det verkar inte bli något jobb idag heller. Får komma på något annat att göra istället. Men brukar inte vara några större problem. Ska ordna fram en Sverige-tröja. Zlatans sista match med landslaget ikväll ju! Dags att heja fram Sverige till en vinst tycker jag!  

Bilden är lånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0