snow

Tacos till middag!

Hej Bloggis! Idag är jag lite piggare, lite gladare och lite mer positiv till livet. Haha, nej men igår var en riktig skitdag helt enkelt. Nu känns det faktiskt lite bättre! Har jobbat hela dagen men haft en ledig eftermiddag. Jag åkte till Ängeltofta och Ljusfabriken. Det känns SÅ juligt där inne, med alla stearinljus och ljusstakar. Jag blev så tacksam för att det är sommar och varmt. Blev nästan lite illamående när jag tänkte på vintern, mörkret och alla levande ljus. Nog för att det är bland det bästa jag vet just då men just här och nu vill jag bara att det ska vara sommar! Det är väl märkligt det där? Hur anpassningsbara vi är och att julen känns så välkomnande och härlig i december men att julkänslorna krockar fullkomligt med den tiden på året som är nu? Oj, vad jag flummar! Har dåligt samvete för att jag inte bloggar men har samtidigt idétorka till vad jag ska skriva så allt som dyker upp i huvudet printas ner, haha.


Nu ska jag laga tacos. Har köpt hem två avokado så ska göra guacemole - älskar det! Var så äventyrlig och risktagande att jag vågade testa mig på en ny chipssmak på tacoschipsen dessutom, vågligt va? Gillar att äta tortiliabröd och sen olika chipssorter som man dippar bredvid. Då blir tacosen extra bra! Icke att förglömma är fajitaskryddan - köttfärsen blir mycket godare! Men viktigaste för en lyckad tacosmiddag måste jag ändå säga är såserna. Jag brukar köra på vitlökssås (2 dl creme fraice, 2 msk majonäs, 1 vitlöksklyfta och ganska mycket salt), tacossås (om man hackar ner ett par tomater blir den mer salsa-aktig), guacemole (på endast avokado, ingen creme fraice alltså, olivolja, tabasco, pressad limesaft, scharlottenlök, vitlök, salt och peppar) och en mangosalsa. Som pricken över i:et (förstod det uttrycket först för några år sedan, haha) är förstås oliver, soltorkade tomater och marinerade vitlöksklyftor. Dags för tacosonsdag!

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Ahhh vad gott det lät med alla såser till tacosen!!!

2016-06-29 @ 21:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0