snow

Tjo måndag


Hej Bloggis!
Jag har jobbat en kort dag på äldreboendet. Men jag har bytt avdelning och haft brevidgång på den som jag ska vara på under sommaren. Har inte varit där på två år så har hänt en hel del. Eller ja, ingenting var väl sig likt kan man säga. Resten av dagen har bestått av att småhandla mat (varför har aldrig Netto allt man behöver?), gått en promenad, lagat pasta med kassler och purjolök i creme fraiche och strukit skjortor och blusar (de segaste plaggen - tar sån tid att få dem bra). Försöker att släppa skolan helt men det är svårt för resultatet av hemtentan ligger i bakhuvudet och knager. Jag får besked nästa vecka och vill inget hellre än att den ska bli godkänd. Håller tummarna! Ikväll har jag tittat på fotbollsmatchen mellan Sverige-Irland. Har känt mig så nojig över alla terrorhot som man läst om då Marcus är i Frankrike. Stod idag på Aftonbladet att det var precis utanför den här arenan som skjutningarna pågick förra året. Nu är hur som helst matchen över och jag kan äntligen pusta ut. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0