snow

Målet i sikte



Hej Bloggis!
Hur mår ni? Här är det dimma men enligt väderleksrapporten (vilket roligt ord) ska det bli sol i eftermiddag! Det ser jag fram emot! Igår började mitt favoritprogram - Let's Dance - nu är fredagkvällarna räddad många veckor fram över! Ikväll är det final i Mellon (var smått allergisk av den förkortningen för några år sen, tyckte det lät så löjligt men nu har jag visst själv också börjat kalla Melodifestivalen för det). Jag håller tummarna för David men tror på Robin! Okej. Det får bli dagens inlägg det. Jag sitter här med magkatarr och pluggar tenta. Alltså ibland hade jag önskat att jag inte tog det här med skolan på så jävla stort allvar. Ibland är det nästan inte värt det för jag blir så stressad och är orolig i veckor innan en tenta. Men jag vet att i slutändan kommer jag vara så nöjd och stolt över mig själv att jag tagit mig igenom de här åren. Att plugga har självklart sina fördelar - mycket egentid, flexibla "arbetstider", självutvecklande o.s.v. Men det är också en stor press, ständigt dåligt samvete och känslan att aldrig få känna sig riktigt ledig. Jag får ha målet i sikte - att i framtiden få gå till ett arbete som både känns roligt, intressant och utvecklande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0