snow

Mitt favoritporslin

Blev kanske lite töntigt med nejlikorna men tyckte det såg torrt ut utan, haha

Tjena tjena!
Idag strålar solen som aldrig förr och jag ska strax hoppa ur mjukisbyxorna (älskar att plugga skönt) för att komma ut i skogen! Till helgen sägs det bli 13 grader - kan ni tänka er? Men innan jag sliter mig från datorn tänkte jag visa några av presenterna som jag fick. Nu är jag nästan klar i mitt samlande av den här klassiska, tidslösa, underbara serien! Jag har valt att endast satsa på en färg - vit känns mest gångbart i längden! Nu har jag 4 tallrikar, 2 assietter, 4 koppar med fat och 4 mindre och 4 större skålar! Det tar sig med andra ord! Och som ni vet gör ju porslin mig så lycklig. Men den raddan ska jag inte dra idag för då tror väl folk att jag blivit galen. Tänker att detta ska vara mitt vardagsporslin och sen att jag ska ha Ikea-grejor när vi ska vara fler. Tror många tänker tvärtom (att det fina porslinet ska sparas till fest) men dels så vill jag ju använda detta så mycket som möjligt och dels tycker jag att det blir för kostsamt att skaffa större uppsättningar som i så fall hade krävts. Så detta blir till vardags/mindre middagar och billigare alternativ/inte-lika-rädd-om-tallrikar till fest. Swedish Grace ska jag slita med hälsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0