snow

Påskafton


Halli hallå Bloggis!
Det är mitt nya uttryck för att hälsa! Allt bra denna påskafton? Jag mår sådär. Jobbade igår och magsjuka blev ett faktum. Alltså jag hatar - jag menar verkligen hatar - att kräkas. Bara tanken på att bli magsjuk gör nästan att jag kräks. Så jag går som på nålar just nu. Har gjort allt för att inte bli smittad. Tvättat händerna stup i kvarten. Överdrivit med handsprit (och låtit det torka ordentligt - annars hjälper det inte). Tagit ett par starka snaps. Svalt sju vitpepparkorn. Inte rört något som jag tror kan ha blivit smittat. Klippt naglarna. Bytat disktrasan. Ja, jag har hållt på. Så håller alla tummar och tår att jag får hålla mig frisk. Just nu är det verkligen inte läge - så säger man ju alltid men jag ska ju på SPA och sen fyller jag år och ja, jag måste få vara frisk. Ska dricka massa citronvatten och vara ute mycket i den friska luften! Så nu hörs vi kanske inte på ett par dagar. Antingen skvalpar jag omkring i en pool. Eller så har jag huvudet nerkört i toastolen. Den som lever få se! Men okej. Måste avsluta det här inlägget lite mer optimistiskt! Så jag frågar dig Väggen vad du ska göra idag? Gömma påskägg? Äta godis? Umgås med familjen? Vänta på Jesus uppståndelse? Plantera blommor? Dricka drinkar? Laga påskmat? Jag. Vill. Veta. Själv tänkte jag - utöver ovanstående - packa väskan, lyssna på poddar och äta risotto med lax! Glad PÅSKAFTON!

Kommentarer
Postat av: Maja

För det första måste jag hålla med dig, jag blir precis likadan när jag har varit i närheten av någon form av magsjuka. Är så jäkla rädd att bli smittad! Så jag håller tummar och tår för att du slipper det! Det låter som en mysig dag! Släkten kommer hit (i Ängelholm alltså) och det ska bli mysigt att träffa dem! Ha en mysig dag sweetie!

2016-03-26 @ 16:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0