snow

Söndagsbuffé


Hej Bloggis!
Idag har vi någon form av rekord på tråkigaste vädret!! Februari är - som alla veta - den kalaste, gråaste och tråkigaste månaden. Ha det i åtanke och lägg till konstant regn så får ni dagens väderstatus! Men inget att hänga läpp för. Jag tog en rejäl sovmorgon och åt frukost framför Vasaloppet. Vid lunch åkte jag och Marcus till Klitterhus - för att äta deras söndagsbuffé! Så gott! Det fanns både varma och kalla rätter - fisk, räkor, kyckling, fläskfilé eller kött. Och till detta klyftpotatis, med massa olika kalla såser, glutenfritt bröd (ja!!) och sallader i olika former! Mycket gott! Resten av dagen tänkte jag bara ta det lugnt. Men det är lättare sagt än gjort med en tentaångest släpandes efter mig. Just nu känns det som att ju mer jag läser desto mindre förstår jag. Inför alla andra tentor har jag gjort sammanfattningar på datorn som jag sen färgkodat. Men så långt har jag inte hunnit än i denna delkursen. Vi har schemalagda lektioner nästa varje dag och sen är tentan uppdelad i två. Så på fredag ska vi transkribera och på måndag ska vi svara på frågor. Det som gör mig nervös. Men har bestämt mig för att inte plugga idag. Försöker tänka att jag behöver ha en dag ledigt så att jag sen orkar ha högt tempo i en hel vecka. Okej. Andas. Glad söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0