snow

Spa & födelsedag


Hej Bloggis! Jag har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete när jag är dålig på att blogga men på någon konstig vänster har jag det ändå. Trots att läsarantalet inte överstiger 30. Då förstår ni hur viktiga ni är för mig va? Så idag när jag blev färdig med uppgifterna i skolan lite tidigare skyndade jag mig till tåget för att hinna hem och skriva några rader! Sen vi åkte i söndags har det gått i ett. Tänkte att jag tar det från början. Vi startade morgonen med en spabehandling. Falkenberg Strandbad har något som kallas Ivory. Tre par i taget går runt på olika "stationer" där en instruktör berättar inför varje nytt moment vad vi ska göra. Vi badade ångbastu, lade ansiktsmask, skrubbade kroppen med is, gjorde turkis hamam på varandra, lerinpackning och dopp i poolen. Kul att testa på men tror att det hade varit ännu roligare om "laget" bestod av kompisar! Efter det gick vi en promenad, hade picknick och åt årets första kulglass för att senare checka in på hotellet. På kvällen åt vi trerätters och alltså maten var såååå god! Drack bubbel och pratade i timmar. Ett härligt dygn! På måndagen åkte vi inom Ullared - kan ni tänka er: från att ha varit totalt avslappnade till fullständigt kaos, haha. Vi såg Morgan, hängde i Sportbaren och impulsköpte varor.


Igår startade vardagen igen efter en väldigt skön undervisningsfri vecka (påsklov). Jag fyllde dessutom år! Kan ni tänka er - hela 23 år (och ser inte ut att vara en dag över 16, hmmmm). Jag firade med att läsa om vokalers och konsonanters akustiska mönster. På kvällen dukade jag fint, bakade kladdkaka och sen åt vi en god middag ihop. Solen den sken och det var riktigt vårväder (blir sååååå glad av det). Jag hade önskat mig en Fjällräven-ryggsäck som låg i ett av paketen! Det är så dumt att alltid kånka alla saker på ena axeln så en ryggsäck är på sin plats! Fick även porslin från Swedish Grace som kompletterar min samling och konsertbiljetter av Marcus och hans familj! Ska visa mina presenter en dag. Nu känns det lite bättre i hjärtat, efter att ha "hört av mig" till er. Det ska inte dröja så lång tid tills nästa gång. Lovar. 

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Åhh mysigt med spa! Kul att ni gick på sådana stationer, det gjorde vi också när vi var på Ystad Saltsjöbad haha :)

Svar: Ja, det var väldigt spännande och annorlunda! Roligt att ha testat på!
Annie

2016-03-30 @ 19:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0