snow

Tevekvällar

Hej Bloggis! Jag är i fullfärd med att göra gulschsoppa! Älskar när doften sprider sig i huset! Tycker också extra mycket om att laga mat när jag har fullt upp i skolan. Det är så skönt att göra något med händerna, praktiskt och att få se saker och ting successivt gå framåt. I en ganska snabb takt. Annat är det att mata in fonetiken i huvudet. Just nu läser vi om akut och grav accent. Alltså hur man gör för att skilja mellan tomten som i jultomten och tomten som i hustomten. Man har olika tonhöjder för olika dialekter. Gah! Finns så mycket regler för allt att man blir tokig. Jaja. Just nu har jag våren och sommaren i sikte! En och en halv delkurs kvar - sen är det sommarlov (och jobb) som gäller! Längtar! Men nu ska vi ta oss igenom vardagen. Och det gör jag lättast om jag har små saker att se fram emot (men det vet ni vid det här lagret). Då tänker jag inte enbart på större händelser utan saker som händer varje dag. Jag tänker framför allt på två. Dels mat (älskar mat och det finns inget bättre än att längta hela dagen till att få äta något riktigt gott på kvällen) och dels teveprogram.


Just nu har jag ett ganska späckat teveschema. Måndagar är det Husdrömmar och 30 grader i februari. Tisdagar tittar jag på Familjer på äventyr. Onsdagar har jag och Marcus som tradition att se Mästerkocken (man borde dock äta middag samtidigt för man blir så otroligt hungrig av att titta på allt kockande). På torsdagar följer jag Päron i solen (vad är det undrar då ni. Ja, ett riktigt B eller C program, haha. Singelföräldrar som tar med sina barn på chartersemester i hopp om att träffa den stora kärleken). På fredagar brukar jag se På Spåret men det är slut men snart börjar mitt favoritprogram alla dagar i veckan (med Sveriges bästa programledare) Let's Dance (kan vara för att det är just på fredagkvällar - man har ju ändå en speciell känsla i kroppen då). Lördagar är det Mello och söndagar Så ska det låta. Ja ni hör. Jag håller hårt på de svenska programmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0