snow

Årets första sommardag


En stor skillnad mellan att plugga och jobba är att när man pluggar vill man att timmarna ska gå långsammare och när man jobbar ser man bara det som positivt
. Nu vill jag stanna tiden så jag hinner läsa allt jag ska. Nåja, i-landsproblem så det sjunger om det. Jag har föresten en ny strategi till när tågen är försenade. Idag väntade jag på perrongen i över en halvtimme och sen gav jag upp. Det är vad min nya strategi går ut på - att om tåget är mycket försenat (och föreläsningen är kort) ska jag inte åka iväg. Då är det bättre att jag åker hem och pluggar effektivit istället. Annars blir jag bara irriterad. Men alltså nu skiter vi i det och pratar om SOMMARENS FÖRSTA DAG! Jag har verkligen försökt att ta till vara på solen och dessa 18 grader. Efter lunch satte jag mig på altanen med e-boken i högsta hugg. Pluggande gick sådär. Jag blir så trött i huvudet när jag måste kisa och läsa små, små bokstäver på skärmen. Men njöt av vädret - det kan ingen säga att jag inte gjorde! I eftermiddag gick jag till havet. Åh! Det låg alldeles spegelblankt som ni ser. Nu ska jag laga mat. Pastasallad med kyckling och pesto står på menyn! Glad måndag!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0