snow

Rörstrand


Som ni vet är jag ju smått galen i mina porslinsamlingar! Rörstrands sida på Facebook lägger alltid upp så fina bilder - den här blev jag helt såld på! Visst är den vacker? Essence-vinglas, blåvita tallrikar, den svenska sommaren, ljuset och matchande servetter! Längtar ihjäl mig efter att få använda, duka, dricka ur och servera med mina tallrikar, koppar och glas! Men det får vänta ett tag till. Först måste vi hitta en lägenhet. Och det är lättare sagt än gjort. Minst sagt. Jag trodde verkligen att våra poäng skulle räcka till hyreslägenheterna vi önskade men trots att vi ansökt om flera stycken så får vi inte ens komma på visning (de fem med flest poäng får kika på lägenheten). Så just nu har jag tappat hoppet lite. Jag som var så inställd på att vi skulle flytta till sommaren. I månadsskiftet ska jag iallafall ringa runt till de olika hyresvärdarna som inte har kösystem och hoppas att där finns något ledigt som passar. Annars får vi stuva om i planeringen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0