snow

Flyttdag 1


God morgon på er!
Jag är förvirrad vad det är för dag. Fredag blev lördag och ja, nu är det lördag igen. Igår körde vi fullt race från morgon till kväll! Dagen började med att jag och mamma handlade på Maxi. Lägenheten må inte ha många möbler men kyl och skafferi är iallafall fulla! Sen körde vi några vändor med kartonger - vi fick iväg nästan alla mina lådor men då har jag inte ens börjat pack ner saker på mitt rum. Klockan halv två hade jag en tid på Apple så jag och Marcus åkte dit. Jag skulle kolla upp batteriet på min telefon - laddar ur plötsligt och går inte alls att lita på. Pratade med en telesnubbe i kanske två minuter - sen gav han mig en ny! Garantin går ut i december så kändes så skönt! Nu kan jag lyssna på Spotify i mer än en timme innan den dör! Sen sprang vi gång upp och gång ner på Ikea - köpte två byråar. Efter att vi lämnat de HEMMA (nja, känns inte direkt "hemma än" - men snart kanske?) åkte jag med familjen till minneslunden och gick på en minnesgudstjänst för morfar. Så himla himla fint! Älskade morfar. Sen fixade jag och Marcus i lägenheten - åt pizza, kollade på teve medan vi packade upp lite och uppdaterade inköpslistan för dagen! För nu är det ny dag, ny energi och nya tag! Idag ska vi hämta soffan! Drömde hemskt dröm inatt, att vår beiga soffa hade stora svarta streck i tyget. Nu kallar mina flyttgubbarna (mamma och pappa). Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0