snow

På en och samma gång

Åh! Jag kunde knappt sova inatt. Vaknade klockan fyra och trodde att det var morgon. Känns som rena rama julafton! Idag får vi äntligen nycklarna! Eller ja, det beror på - håller tummarna att de ringer snart och säger att lägenheten är besiktigad och klar! Men alltså samtidigt som detta känns hur spännande som helst så har jag så många olika slags känslor i kroppen. Dels är jag superexalterad och dels är jag lite lågmäld. Nu är liksom det så påtagligt att min barndom är över, haha. Att jag ska flytta ifrån mamma och pappa. Att allt (hus och hem och rutiner) som varit min trygghet nu ska bli något helt annat. Å andra sidan är jag ju så himla glad att jag ska få dela allt med Marcus. Men ja, det är en mycket tudelad känsla!


Sen brottas jag med stressen i skolan. Den är nästan värre än allt det andra. Idag får vi nya uppgifter som ska vara klara om en vecka (när ska jag hinna plugga till det?) och nästa vecka börjar min praktik. De flesta har praktik en dag i veckan men min handledare har gjort ett intensivt schema. 1,5-2,5 dagar i veckan. Universitetet har dock planerat för att vi ska ha praktik en dag i veckan.. Gah! Kommer gå sönder av stress. Men okej - en sak i taget. Den här veckan fokuserar jag på flytten (!!!) och uppgiften i skolan. Praktiken får jag ta i tu med på måndag. Andas Annie! Det här kommer lösa sig - det gör det ju ALLTID! Så. Nu väntar jag på att hyresvärden ska ringa. Jag vill ha nycklarna NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0