snow

Full rulle kanelbulle

 
Dagarna går verkligen i ett just nu.
Fast det nämnde jag kanske i måndags? Det finns hur som helst ingen tid över - kan knappt stava till "ledig tid" längre. Men jag börjar se ljuset - på tisdag lugnar allt ner sig och det tackar jag för. Under de senaste veckorna har vi rusat oss igenom barns språkutveckling och jag kan tycka det är synd. Dels för att det är sjukt intressant att lära sig hur barn tillägnar sig ett språk (vilken häftig grej egentligen) och dels känns det som att det är det allting bygger på i barnlogopedi. Vet man inte hur en typisk språkutveckling ser ut (förbjudet att säga "normal utveckling" så ni vet) så blir det desto svårare att förutse hur en avvikande skulle te sig. Det som gör mig extra stressad är fredagens tenta. Den ska - enligt utbildarna - vara utformad efter våra förutsättningar (ingen inläsningstid) men man vet ju aldrig vilken nivå de lägger den på. Jaja, har iallafall bestämt mig för att vara ledig på helgerna. Det vet ni ju. Så i helgen ska jag och Marcus till Ikea (ovanligt!) och sen har jag en önskan om att åka till Skäralid och promenera. Vi var där för massa år sedan med gymnasieklassen - vandrade, tältade och paddlade - och jag tyckte det var så himla fint. Tänkte flera gånger när Cindy levde att vi skulle åka dit med henne. Hon skulle älskat det! Okej. Nu måste jag avsluta här - Bonde söker fru står på tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0