snow

Helgen som gick

 
God morgon måndag!
Åh - det var så sjukt härligt att vara ledig i helgen! I lördags var det full fart hela dagen. Jag och Ebba såg fashionshowen på stan (det var vi och massa 70-åringar) och jag som trodde att det skulle vara en modevisning på en halvtimme blev lite förvånad - det var massa musik, uppträdande med schlagerlåtar och konfetti och varade i nästan en och ett halv timme! På eftermiddagen träffade jag Elina och vi gick en minst sagt blöt promenad. Det hällregnade, började blixtra och åska och ja, det blev ett riktigt äventyr. På kvällen var jag och Marcus hos ett par kompisar i Ramlösa - i deras nya lägenhet och blev bjudna på köttfärsbiffar med aubergine och till efterrätt favoriten: kladdkaka! Igår gjorde jag däremot inte många knop. Jag hade massa planer på att hälsa på mormor och farmor men blev inte alls som det var tänkt utan slutade med att jag flängde omkring på Maxi, Blomsterlandet och mattaffärer med mamma och pappa istället. Köpte ett fikusträd och hittade en jättefin matta. Men får fundera på den sistnämnda - vill man ha en randig matta i soffhörnan? Ja, det är frågan..


Kom en massa plugga emellan så hann inte publicera ovanstående imorse.
Men det här "andra" inlägget får bli ett snabbt sådant. Jag pluggade 8-15 och tog sedan en lång paus - gick en promenad med Josse i det fina vädret. Vi har inte träffats på länge och hann prata ikapp - bland annat om hennes marathonlopp som hon sprang förra helgen. Imponerande! Känner mig inte så kaxig längre med mina två halvmaran. På tal om träning är jag så grymt sugen att komma igång! Har varit så less på min förkylning och halsont och stress från alla olika håll. Men tänker att jag ska springa en motivationsrunda (kort och långsamt så jag känner att "det här var kul") i helgen. Det ser jag fram emot! Efter vår promenad lagade jag min favoritvardagsrätt (tärnade kasslerbitar, stekta i honung, massa champinjoner och ramslök och pasta). Sen pluggade jag en timme till. Nu tänkte jag avsluta med att säga att jag ursäktar det mycket opassande bildvalet (men visst är fågeln söt?) men hade inga andra på lager. Dessa tog jag förra helgen - tänkte att jag fick passa på. Snart har allt blommat över och vi ska stå ut med att leva i ett färglöst land i si så där ett halvår. Med den bistra sanningen avrundar jag. Nu: Kockarnas kamp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0