snow

På sängjakt

 
Hej hallå!
Den här helgen blev inte alls som det var tänkt. Jag hade storslagna planer på att åka till Skäralid och "vandra" idag men så blev det inte. Istället har hela helgen ägnats åt Ikea och Mio. Vi har nämligen varit på sängjakt och det här med att hitta rätt säng har varit allt annat än enkel. Vi har fått så olika besked från försäljare om vad man ska tänka på (vissa säger att det är svårast att hitta rätt säng till Marcus eftersom han är tyngre och andra säger att det är svårare för min del eftersom mina höfter är större än mina axlar, haha - vissa säger att det är bättre med en lite för mjuk säng medan andra säger tvärtom). Vi var, fram tills igår, helt inställda på att köpa en ramsäng eftersom vi hittat en sängstomme sen tidigare - som har lådor under madrassen, vilket vi tyckte var praktiskt. Men vi hittade aldrig någon ramsäng som kändes WOW så igår testade vi istället en kontinentalsäng och den var så mycket skönare. Så från att ha tänkt att köpa rubbet på Ikea (inga beställningsvaror utan man hämtar allt på direkten = vi har inte haft bråttom med att bestämma oss) så blev det en säng från Mio med leveranstid på åtta veckor.. Så vi kommer sova på golvet den första månaden. Det här kan bli spännande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0