snow

Spegelblankt


Hej på er!!
Det börjar bli riktigt mörkt om morgnarna nu. Det är väl om en vecka som vi drar tillbaka klockan en timme? Åh, det gillar inte jag! För då börjar det skymma redan vid fem. Hatar mörkret. Men det bästa med att plugga är faktiskt att man kan "välja sina arbetstimmar" och då brukar jag alltid passa på att gå en promenad när det fortfarande är ljust. Som igår. Gick till Skälderviken och det var så där magiskt stilla. Himlen speglades i havet. Älskar att bo nära vattnet! Kan aldrig se mig mätt på det. Men okej. Hur mår ni idag? Jag är lite illamående faktiskt. Ska dricka lite te och se om det blir bättre. Skulle egentligen åkt till skolan idag och jobbat med en gruppuppgift. Men kom ganska långt igår (analyserar ett barn med språkstörning och ska ta reda på barnets grammatiska begränsningar, det är rätt kul - lite som matte - att hitta mönster och ja jag gillar matte haha) och vi ska ändå skriva arbetet individuellt så tänker att det nog blir mer effektivt om jag jobbar på här hemma istället för att fördriva två timmar på tåget. Okej. I eftermiddag ska jag hämta ut en lampa från Ellos som jag beställt. En svart taklampa! Ska visa när den är på plats! Och sen ska jag laga middag - potatis- och purjolökssoppa med vitlöksbröd. Mm! Gott och MYSIGT att äta soppa när det är mörkt ute. Ja, hörreni - där knöt jag ihop säcken och det går ju alltid att se det positiva även i det mörkaste mörker. Hej på en stund och glad tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0