snow

Åka tåg


Försöker aldrig se det här med att pendla som ett problem.
Bäst att inte göra det då jag ska åka fram och tillbaka till Lund i tre år framöver. Men tycker för det mesta att det är väldigt smidigt att åka tåg - jag har lärt mig att plugga (älskar den tystavdelningen) och för att slippa åksjuka är det viktigt att jag inte är hungrig eller för trött. Då funkar det kanon! Men så igår... ALLA tåg var inställda när jag skulle hem och alla teveskärmar med trafikinformation låg nere. I ett sånt läge börjar jag drömma om hur det skulle vara att bo i Lund, slippa tänka på tågtider och istället på hur ofantligt mycket tid jag skulle sparat. Innan ersättningsbussarna var på plats gick en hel timme och innan jag var hemma hade två och ett halv timme gått. Segare än segast! Är därför extra glad att jag har en hemma-pluggdag idag! Men okej - det var dagens klagomål! Mår ni bra denna disiga men snart soliga tisdag? 20 grader utlovas och jag tänkte ta vara på det här vackra vädret så gott det går! Nåra timmars plugg i solen och en promenad i eftermiddag. Det kommer bli en bra tisdag! Jag håller just nu på att plugga inför tentan som stundar på måndag. Hals-, öron- och näsinfektioner, genetik, hörselnedsättning, barnets utveckling och neurologi handlar kursen om. Så - dags att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0