snow

Den tjugosjunde



Hej sommarens sista dag!
Ja. Jag vet att jag upprepar mig. Att det har varit sommarens sista dag många gånger men nu känner jag verkligen på mig att det här är den sista. Idag är det helt fantastiskt väder - jag gick till stranden och hade jag inte vetat att det var den 27 september hade jag kunnat ta fel och trott det vore mitt i högsommaren. 21 grader och strålande sol. Imorgon väntar regn och rusk. Jag tror - har jag sagt detta någonsin förut - jag börjar bli redo för hösten. Det ska bli mysigt! Annars har min dag spenderat med näsan i boken. Jag har pluggat som en galning. Försöker nämligen ta fasta på att vara helt ledig på helgerna och för att kunna vara det just nu (sjukt intensivt i skolan - vi har föreläsningar fyra dagar i veckan, förbereder för PBL genom att besvara frågor till varje vecka plus detta läser jag inför en tenta, förebereder inför praktik och auskultation där massa logistik och planering behövs göras) måste jag sätta upp hålltider och plugga intensivt. Det är tufft men just nu läser vi om barns språkutveckling och det tycker jag är så himla intressant! Men okej. Nu ska jag rensa mina undangömda lådor som har stått i min garedrob sen jag fyllde.. tolv kanske. Jag har samlat på mig massa saker (som stämplar och Julia-tidningar och gamla dagböcker och ja, listan kan göras lång...) som är känslomässigt jobbiga att göra sig av med men som inte fyller någon funktion. Försöker röja undan lite i taget inför flytten. Ja. Ni hör själva. Det är mycket nu. Bäst att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0