snow

Gammalt å nytt



Tentan är skriven - så himla skönt!
Även om jag inte ägnat hela helgen åt att plugga så ligger det ändå och gror i bakhuvudet. Man kan ha (jag har) hela tiden lite dåligt samvete när jag gör något annat innan en tenta och tänker att det kanske är just DEN stunden som är avgörande för hur resultatet ska bli. Men nu ska jag prata om något mer upplyftande och visa vad jag köpte på loppisen i lördags (hej Matilda!) - dessa ljusstakarna! Visst är de fina? Tänkte skriva att jag älskar att blanda upp hemmet med både gammalt och nytt men det vore en lögn. Har faktiskt aldrig varit särskilt förtjust i loppis och kan tycka att det känns lite äckligt att köpa slitna soffor och kläder. Men ljusstakar ska varken sittas i eller vara nära kroppen så det är inga problem! Gillar förövrigt mässing (eller tenn eller vad det nu är för metall) och tror att det kommer bryta av snyggt mot allt det ljusa. Hur som helst - efter tentan skulle vi ha "håltimmar" (heter förmodligen något mer akademiskt men det är rätt och slätt tre håltimmar) för att sedan hoppa in i nästa delkurs. Men kände mig helt slut efter tentan och hostade och höll på så beslutade mig för att åka hem istället (fick precis sms om att introduktionen kändes helt onödig - var nog ett bra beslut jag tog). Så la mig på altanen en stund och njöt av solen istället. Ja - sommaren hänger fortfarande i och imorgon väntas det bli 27 grader. Som ni vet går inte jag efter kalenderåret för när hösten börjar och sommaren är därmed inte slut förrän den 15 september. Ser ut att stämma ganska väl med prognosen!! Nej, nu ska jag "hålla helg"! Det bästa med att plugga är frihetskänslan efter en tenta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0