snow

Bröllopsdag

 
Jag tycker dagarna går alldeles för snabbt! Trots att jag går upp tidigt hinner jag inte med hälften av allt som jag vill för att vara "i fas". Men det är väl så livet är. Det är bara till att vänja sig! Idag har jag varit en sväng i Lund. Läser man till logoped huserar man mest i sjukhusområdet. Så idag har jag varit i Blocket - den största byggnaden på Universitetssjukhuset. Mäktig men otroligt ful! Men bortser man från ytan och istället tänker på hur mycket som händer här inne är det rätt coolt. Tänk hur mycket kunskap som är samlad på en och samma plats - och som räddar liv. Men okej. Tänkte tillbringa resten av den här dagen utomhus. Får passa på - sista sommardagen för i år! Kan inte fatta att det är den 15 september och 25 grader. Först ska jag cykla till stan och sen ska jag hem till mormor. Det är nämligen hennes och morfars 60 åriga bröllopsdag idag. När jag kom att tänka på detta häromdagen och det faktum att det är första bröllopsdagen som de är ifrån varandra började jag gråta. Jag tycker det är så fruktansvärt sorglig. Tänk att hålla ihop hela livet och sen en dag så är allting slut. Usch. Att mormor och morfar inte får vara tillsammans längre gör mig uppriktigt ledsen. Livet känns så oerhört grymt ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0