snow

Matilda 21



Vilken härlig gårkväll det blev!
Bästa på länge! Vi samlades några tjejer hemma hos Matilda, trängde ihop oss rätt bra på hennes 20 kvadrat (är så imponerad att hon kan leva på sån liten yta - och då ska nämnas är toaletten en tredjedel av lägenheten). Vi åt tapas (finns det något godare?) och kladdkaka till efterrätt, tog massa uppstyrda bilder och firade födelsedagsbarnet ordentligt! Riktigt härligt! Jag var hemma vid halv två och tog därför en rejäl sovmorgon idag. Åt sedan en snabb frukost och sen kom pappa med det mest brilijanta förslaget på länge att åka till Iittala Outlet. Så sagt och gjort - vi körde dit! Har börjat tycka det är lite smått pinsamt att besöka stället så ofta och kan snart kartlägga hur personalen jobbar (det är faktiskt sant haha). Jag hittade tallrikar till fyndpriser (konstigt att jag alltid lyckas med det, är det inte?) och två assietter. Nu börjar - har sagt det förr och kommer förmodligen säga det igen - min samling bli komplett. Jag har vitt vardagsporslin, blå/vitt finporslin, frukostporslin (koppar är min svagaste punkt) i alla möjliga färger och glas i olika serier. Ni ska få se när jag dukar i lägenheten - på mitt runda köksbord - framöver, var så säker. Nu säger jag tack för den här helgen!

Synd att självaste födelsedagsgrisen försvann från översta bilden. Men det kan inte hjälpas - blir något fel när man importerar bilder från telefonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0