snow

Min hatkärlek till engelska

Det är den 14 september och det är 26 grader och STRÅLANDE sol! Vad hände? Skulle egentligen vilja tillbringa den här dagen utomhus men då andra delkursen för terminen drog igång med råge igår så har jag istället snällt fått vara inne och plugga. Fick i uppgift till nästa vecka att läsa en vetenskaplig artikel - på engelska, tio sidor med två spalter på vardera sida. Tycker ju som bekant att engelska är väldigt svårt och det känns som att jag försvinner in en djup djungel när jag försöker sätta mig in i texten. Kan tänka mig att det påminner hur dyslektiker (stavas inte så va?) känner vid läsning? Usch! Blir så trött på det och har svårt att sålla i vad som är relevant och obetydligt för när jag inte förstår helhet är det inte lätt att skumma igenom ett avsnitt smidigt och snabbt. Nu har jag iallafall läst igenom hela artikeln (tog FEM timmar) och ska försöka strukturera upp så jag kan dra slutsatser. Usch! Den här terminen har vi 6 engelska och 4 svenska böcker som kurslitteratur. Jag har redan lite ångest inför hur detta ska gå men vet att så länge jag planerar och ger det tid så kommer det funka. När jag tänker tillbaka på förra läsåret så blir jag så stolt att jag klarade att skriva två hemtentor som endast refererade till engelska böcker. Heja mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0