snow

Skånetrafiken

Önskar egentligen att jag kom med lite pepp nu när det var lite glest mellan inläggen. Men är så jäkla förbannad på Skånetrafiken att inte ett enda positvt ord kan komma ur min mun. Igår när jag var stressad och skulle ta mig till centralen i Lund valde jag att hoppa på en buss - för att tjäna in några minuter och för att därmed hinna med tåget. Busschaffören nekar mig (förstod inte varför) och pekade på nästa buss som kom precis efter honom. Jag frågar nästa busschafför om denna buss ska gå till stationen och får svaret att "det gör alla bussar" (vilket fick mig att framstå som dum). Jag hoppar på bussen och litar på det chaffören har sagt. När jag sen tror att han ska svänga av för att komma till centralen fortsätter han en annan väg och ska tydligen köra till några andra hållplatser först. Inser att jag aldrig kommer hinna med tåget om jag ska fortsätta på den här bussen så hoppar av. Är nu ännu längre bort från centalen än vad jag var från början. Får därför halvt springa/ halvt gå till stationen och springer ifatt TVÅ bussar påvägen i hopp om att dessa ska inom stationen men den ena ska på andra hållet och den andra ser inte mig (?). Med nöd och näppe hann jag iallafall med tåget! Slutet gott, allting gott.


Det är däremot inte dagens tåginsident. Tåget går som det ska men en station från Lund blir det signalfel och inga tåg kommer gå inom Lund utan alla omleds och jag hoppade av i Kävlinge. I samma minut ankommer ett nytt tåg som ska gå direkt till Malmö. På trafikmeddelandet låter det dock som att alla tåg är inställda så jag tar ett tåg hem igen. Väl på tåget inser jag att tågen från Malmö visst verkar gå så ja, idag har jag åkt tåg i två timmar för att komma EN station från Lund och ändå inte lyckas ta mig dit. Blev så arg att jag ville gråta. Vilken jävla skitdag. Förstår att det här låter som en liten petitess men det här fick bägaren att rinna över - har upp över öronen mycket plugg och andra stressmoment. Nu har jag skrivit av mig och inser att den här måste vara höjden av tråkighet för er att läsa. Men jag var tvungen till att avreagera mig och ja, ni fick helt enkelt ta smällen. Nästa gång blir det desto roligare läsning. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0