snow

Härliga helg!

 
Lördag. Långhelg. Smakar på ordet "sommarlov". Det känns nära nu. Bara en tenta och en forskningsplan som står ivägen. Snart är det sommar, ledigt och jobb som väntar! Jag ser fram emot det! Mest längtar jag efter att vara LEDIG på riktigt (att slippa känna mig otillräcklig och ha det ständiga dåliga samvete som ligger där i bakhuvudet och gror prick på hela tiden när man pluggar), att leva i klänning i tre månader, att åka till stranden, att läsa skönlitteratur (reserverade precis Jojo Moyes senaste bok på biblioteket), att träna mycket (jo tjena!) och att umgås med kompisar! Sommaren 2017 kommer bli bra! Men än är det fortfarande april. Fast det är inte så pjåkigt det heller. Igår träffade jag några tjejer från min gamla gymnasieklass. Åh! Det var så härligt att ses! Ni vet - när det känns extra trevligt! Dessutom åt vi så himla god mat (krämig risotto med kyckling) på restaurang och drack vin! Idag ska jag pyssla här hemma, handla en födelsedagspresent, förbereda för morgondagens grillkväll (tänkte baka en kladdkaka med toscaöverdrag till efterrätt) och ikväll ska jag jobba. När jag kommer hem har Marcus förhoppningsvis lagat tacos och sen tänkte vi se gårdagens avnitt av Let's dance. Jag har än så länge lyckats hålla mig borta från vem som åkte ut. Trevlig helg på er!! 


Kommentarer
Postat av: Gran Gransson

Hoppas Marcus är en snäll pojke och lagar mat till dig när du har varit duktig och jobbat. Jag tror på honom! :)

Svar: Marcus kan när han vill. Jag borde nog ta på mig lite fler kvällspass för verkar vara då han är i farten i köket. Puss på dig Gran Gransson (du är säkert grann som en gran).
Annie

2017-04-29 @ 18:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0