snow

Helgen

 
Hej! Vilken konstig helg det blev. Jag inledde helgen med att slinga och klippa håret - underbart att känna sig vårfin! Undviker att slinga det allt för ofta då jag tycker det sliter en del och därmed känns det extra lyxigt när jag väl fått bort utväxten! Senare på kvällen möttes jag dock att nyheten. Allt ställdes på sin spetts. Så fruktansvärt. Jag kände mig tom. Vilka onda, hemska, hjärtlösa människor det finns. Å andra sidan visade resten av Sverige den motsatta sidan. Men på ett sätt tycker jag att det känns jobbigt att det krävs ett terrordåd för att vi ska mjukna upp, visa solidaritet och öppna våra hjärtan. Är det inte? Människor är ofta hårda mot varandra i vardagen. Tänk om vi alltid kunde visa denna mildhet och godhet. Är ni med på hur jag tänker? Jaja. Jag är inte på mitt bästa humör känner jag. Allt känns tungt just nu. Jag vill släppa kraven och ha ledighet. Kommer tillbaka senare i veckan med ett mer peppande inlägg! Vi har undervisningsfri vecka för övrigt - skönt men omotiverande till att plugga. Nu ska jag läsa en fet engelsk bok. Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0