snow

Tentasnack & påskledigt

 
Det är en gladare Annie idag, skönt va? Jag lyssnar på spansk musik och har insett att den kommande tentan är svår att plugga till (hon som är kursansvarig är allt annat än strukturerad och det känns som att hon kommer ge oss självupplevda patientfall - där vi ska analysera vilken logopedisk intervention just den här patienten är i behov av - men eftersom det känns som att hon gjort en rättningsnyckel utifrån eget huvud, där hon bestämt vad som ska räknas som rätt/fel svar, utan att ha utgått från kurslitteratur/föreläsningar blir det svårt att plugga till... Så tänker man inte som henne är man rätt kokt med andra ord. Frustrerande) och då behöver jag inte ha sån ångest över allt jag inte kommer hinna gå igenom till tentan (i maj - ja, jag vet att jag oroar mig låååångt i förväg). Istället försöker jag hitta motivation fram till torsdag - sen ska jag vara långledig! Hur underbart är inte det? Känns som det var länge sen jag var ledig flera dagar i sträck! Först hade jag och Marcus tänkt åka över till Helsingör på torsdag men upptäckte precis att de har stängt HELA påsken (förutom på "påsklördag") så de planerna får vi stryka. Har ni någon bra idé på vad man kan hitta på under påsken? Något roligt men inte allt för dyrt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0