snow

Palma & italiensk glass

 
Nu tänkte jag göra ett sista inlägg om härliga Mallorca. Vi bodde som sagt nära Palma så vi tog bussen in dit nästan varje kväll. Vi hade en deal (med varandra) om att tillägna max två timmar per kväll till shopping. Vi hade lite delade meningar om detta inslag, haha - det var väldigt uppskattat från min sida, om man säger så. Jag gillar framför allt Sfera, det är ett måste när jag besöker Spanien. Som ett spanskt H&M skulle man kunna säga. Jag köpte en så himla fin kuvertväska som jag tänkte ha nästa gång jag går på bröllop (som att det händer så ofta) eller en finare fest. Vid 20:30-tiden gick vi vidare för att hitta en bra restaurang och det var faktiskt rätt svårt i en storstad. Det finns SÅ mycket att välja mellan och oftast är de mysigaste/populäraste ställena fullbokade. Vi reserverade dock aldrig bord (förutom på La Perla - flera veckor i förväg) utan gick på chans. Vi valde oftast en restaurang som hade uteservering (förvånadsvärt många hade inte det) förutom kvällen då dådet i Barcelona inträffade. Den kvällen vägrade jag sitta ute på ett öppet torg/stor, trafikerad väg utan gick till en trång gränd och ner till en restaurang som låg i en källare. Det visade sig dock vara en fullträff, Tall de Carne (en av favoriterna under veckan). Marcus gillade även La Perla väldigt mycket. Jag var mer imponerad av inredningen (toaletten är en sak för sig) än dess mat medan Marcus älskade pastan. De flesta rätter var gräddbaserade så tror det var därför jag inte blev lika "blown away" (äter laktosfritt).

 
Den bästa, eller ska jag kanske säga godaste, upptäckte under veckan var helt klart Rivareno. En gullig glasskiosk med italiensk glass. Det tråkiga med att äta laktosfritt är att vi ofta bara har ett par smaker att välja bland när vi äter kulglass men det här stället var som gjort för mig! Det fanns många olika sorters sorbe - jag smakade kokos och choklad och de var helt magiskt goda! Är ni någon gång i Palma måste ni gå dit! Dagarna bestod, som jag skrev i ett tidigare inlägg, av att hänga på stranden. Vi planerade att åka till Puerto de Soller en dag. Man åker med ett gammeldagståg längst med havet i en timme och hamnar tillslut i en gullig hamnstad. Det här tåget hade dock väldigt få avgångstider så blev aldrig av. Det får bli en tur dit nästa gång jag besöker Mallorca. Men dags att ta farväl av den här underbara ön för den här gången! Som jag skrev på mitt Instagram: Det var ett sant nöje att råkas Mallorca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0