snow

Jullov

 
God fortsättning önskar jag er alla! Nu har jag äntligen gått på "jullov" och det är så otroligt skönt att få sova ut, göra precis vad jag känner för, inte ha några tider att förhålla mig till, fira jul med släkten, gå på mellandagsrea och hinna ifatt med småsysslor som blivit liggandes under hösten. Julafton blev en lugn dag - jag jobbade några timmar på morgonen, tittade på en mysig julfilm under dagen (Julgåvan) och på kvällen var vi en liten skara som åt julmat och öppnade paket hos mamma och pappa. På juldagen var jag på förfest med några kompisar, jag drack strawberry daiquiri och senare på kvällen var jag ute och dansade med min kusin Ebba och hennes vänner. Riktigt kul! Igår firade vi jul - igen - med alla kusin på mammas sida. Vi blir många nu när vi ses då vi fått fler kusinbarn i släkten, härligt tycker jag. Jag älskar barn! Idag har vi tagit dagen som den kommit. Först gick jag på stan med mamma, köpte ett par jeans för halva priset. I eftermiddags har vi lämnat in min dator på service (helt plötsligt har batteriet blivit riktigt dåligt, laddar ur på någon timme), handlat mat och lagat lövbiff med salladslök, ingefära och soja. Mumsigt! Nu ska vi se sista avsnittet av Enkelstöten. Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0