snow

Måndag


Hej! Idag har jag inte haft någon produktiv dag (och har inte jag presterat är jag missnöjd med mig själv). Men jag vill inte vara en klagomaja som berättar hur stressad jag är (nu sa jag det iallafall, hehe) utan ska försöka vända och rada upp allt bra med den här dagen istället för att älta det dåliga. Idag gjorde jag klart den sista "småinlämningen", som vi får ett dussin av varje termin och det är SÅ skönt! Jag har även fått veta att jag klarade en annan inlämning - allt jag kan checka av från min långa to-do-list minskar stressen något. I eftermiddags tog jag en lång promenad med två favoritpoddar och då jag kände mig stressad strök jag resten av planerna för dagen och valde att lyssna på min kropp istället. Jag satte igång julmusik, tog upp tomtarna från källaren, slog in julklappar, plockade undan kläder och tidningar här hemma (när jag har mycket i huvudet behöver jag har städat runt omkring mig) och lagade fisksoppa. Det är inte en så pjåkig dag trots allt! Nu ska jag premiäranvända mina nya, äppleröda koppar (som jag råkade köpa på Iittala Outlet igår), dricka te och se Bachelor! Glad måndag! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi är så sjukt lika ibland! När jag är stressad så vill jag också städa allt och organisera i hyllorna och helst göra något produktivt.

Svar: Ja, men det känns så mycket bättre då :)
Annie

2017-12-12 @ 11:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0