snow

Marcus 24

 
Det lider mot jul. Helt galet! I veckan som gått har jag haft min sista dag i Lund för den här terminen. Termin 5. Tiden går verkligen fort, jag började ju precis läsa till logoped. Jag har även börjat repetera inför tentan i januari. Mitt mål är att kunna vara ledig mellan jul och nyår så i veckan som kommer måste jag verkligen "ligga i" så jag känner att jag har kontroll över läget. Marcus har även hunnit fylla år, i onsdags - på självaste lucia. Vi firade först genom att äta middag hos hans familj och igår bjöd vi hit våra familjer. Bjöd på svamprisotto och kyckling. Till efterrätt hade Marcus bakat citron- och limecupcakes med frosting med vit choklad. Gott! Igår hade jag även min traditionsenliga promenad-på-stan med farmor och kusin, mysigt. Jag inhandlade de sista julklapparna, skönt, och vi åt bakad potatis! Idag har vi varit på en långpromenad i skogen och vid havet. Vi fick hoppa mellan vattenpölarna i skoget, det är verkligen blött. Men de kalla temperaturerna gjorde det lite lättare att ta sig fram. Alla träden var täckta med snö, så fint! Ikväll ska vi ta det lugnt, laga tacos, baka rocky roads och läsa in oss på de resmål som vi tänkt besöka i sommar, bland annat Albanien och Montenegro! Ha en härlig kväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0