snow

Min dag

 
Hej! Dagarna går alldeles för fort! Iallafall med tanke på den stundande tentan. Orkar inte. Men försöker tänka att om vi inte får någon inläsningstid så kan de ju heller inte räkna med detaljkunskaper. I början av utbildningen poängterade lärarna hur viktigt det var med djupinlärning - att man måste repetera och gå tillbaka i sina anteckningar för att man ska kunna lära sig på riktigt. Och sen får vi förutsättningar som motstrider det. Frustrerande. Hur som helst: trots mycket plugg ruckar jag inte på min timmes frisk luft varje dag. Bästa stunden. Antingen går jag med en kompis, med en podd eller med hög musik. Så här såg vyn ut igår. Magiskt med ån, motljuset och bryggorna. Idag tog jag mig i kragen och körde intervaller. Det ger en sån kick! Jag har ju sagt att 2017 ska bli mitt träningsår. Hitintills har det kantats av två rejäla förkylningen men nu känner jag mig äntligen frisk!! Tvära kast här - nu har jag precis rensat vår garedrob. Längst med snedväggen i hallen har vi en garedrob som man kan gå in i (låter mycket mer fancy än vad det är) och det är så tacksamt då vi annars inte har så mycket plats för förvaring. Men det är rätt farligt också. Slänger in allt möjligt som vi inte vill ska ligga framme. Så nu har jag plockat undan massa sällskapsspel som stod på hög, pallar som stod staplade och väskor som låg slängda huller och buller. Vill sätta upp krokar så man får lite mer struktur men vill inte borra i onödan. Ja, ni hör - står inför stora beslut. Nu ska jag ner i förrådet med spelen - sen ska jag spela Cooking Fever och se Renées brygga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0