snow

Opepp & helgen

Hej! Är så opepp på mycket just nu - iallafall på att plugga och blogga. Jag skulle helst av allt bara vara ledig, ta dagen som den kommer och ha massa roligheter inplanerade (kan inte det bli juni nu på en gång?). Har även fått så himla ont i höger sida av magen - googlade imorse, vilket man inte ska göra. Så nu har jag både blindtarmsinflammation och leversjukdomar. Hur som helst: började en ny kurs igår. Tidigare har vi läst om barn som har språkstörningar som enda diagnos och i vår ska vi istället inrikta oss på barnhabilitering - alltså barn med autism, ADHD, högfungerande autism och utvecklingsstörningar i kombination med språkstörning. Spännande! Men som sagt: opepp på att vara produktiv och effektiv. Kan med andra ord bli svårt att motivera sig de kommande dagarna när vi inte ha några schemalagda föreläsningar. 

 
Men över till något roligare: helgen som gick. Av bilderna att döma kan man tro att vi åt oss igenom helgen. Och lite så var det väl också. I fredags firade jag in helgen själv till en början. Marcus var på afterwork och Josefine som kom över lite senare jobbade länge. Så jag cyklade till pizzerian, köpte pizza (!) men orkade knappt äta halva då jag beställde med pommes på toppen. Så gott! Men mäktigt. I lördags städade vi undan resten av det som jag inte hann med under min storstädning på fredagen (var så sjukt trött efter tentan och gillade väl mer tanken av att ha storstädat än att faktiskt göra det). Sen gick jag en runda på stan med mamma, fikade med Adam hos mormor (visade henne Snapchat - hon var väldigt söt som kanin) och på kvällen bjöd vi över ett par kompisar - och såg Melodifestivalen: Wiktoria kommer vinna hela skiten! Härlig helg!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0