snow

Soppa

 
Hej på er! Igår gjorde jag en himla god, enkel och billig soppa. Älskar soppor. Potatis- och purjolökssoppa med knaperstekt bacon och bröd i ugn blev det. Tycker dock det är baconen och brödet som sätter pricken över i:et. Jag har börjat äta glutenfritt igen (för min pollenallergi) och förra året började jag lite för sent så ändrad kost hjälpte aldrig. Den här gången hoppas jag att all gluten hinner gå ur kroppen lagom till att pollensäsongen drar igång (sägs att det kan ta upptill ett halvår men det tror jag snarare handlar om när man inte tål gluten och den ska sluta irritera tarmen). Ska strax sätta mig en sista gång på ett tag med hörselmätningar, hörselnedsättningar, språkstörningar och bedömningar och interventioner. Imorgon är det dags! Men jag blir så nervös - förra gången jag hade tenta var det storm natten till tentan. Såg nyss på Nyhetsmorgon och väderleksrapporten att det ska falla en decimeter blötsnö här inatt. Varför? Resten av veckan (eller egentligen från klockan 13 imorgon) ska det vara sol och torrt! Åh! Gillar inte känslan av okontroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0