snow

Tisdag


Hej!
Helgen gick lika snabbt som den kom. Sitter på tåget - oväntat – på väg hem. Idag har vi haft PBL (problembaserat lärande, tror jag det står för) och i eftermiddag hade vi föreläsning om hur man kan underlätta för barn med ADHD. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om alla strukturerande scheman som rekommenderas att man gör till barn med denna diagnos. Tanken är god men det är otroligt tidskrävande och svårt att implementera rent praktiskt. Tror jag. Lite som när sjukgymnasten kommer till en vårdtagare på äldreboendet och berättar att vi, omvårdnadspersonalen, ska göra olika träningsprogram (morgongymnastik, andningsövningar och gåträning) eller att vi måste vara tre personal när vi lyfter en del boende från toaletten till sängen (jobbar två per avledning) när vi knappt hinner med de rutiner som är mest basala eller för den delen själv hinna gå på toaletten. Som ni hör. Sånt här provocerar mig. Annars då? Hur mår ni? Jag känner mig stressad. Allt är i sin ordning alltså. Tenta om drygt två veckor (igen - känns det som) och vi har ingen inläsningstid alls. Föreläsningar hela vägen fram tills dess. Känns taskigt att inte ge oss chansen. Och jag vägrar att plugga på helgen när jag varit strukturerad och flitig hela veckan. Åh! Nu ska jag iallafall handla mat, gå en långsam promenad (det är LJUST ute och klockan är över 16!) och umgås med familjen! Glad tisdag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0