snow

Halmstad tur och retur

 
Alltså vi hade sån jädrans tur med vädret igår! Jag var ledig och hade bestämt mig för att åka till Halmstad. Solen sken och det var säkert 25 grader utomhus, riktigt drömmigt! Först gick jag till Marcus arbetsplats (en elkonsultfirma) - var bara han kvar. Jag fick en guidad tur bland de olika avdelningarna och tomma kontorsplatserna. Efter det gick vi en runda på stan. Jag köpte en fransig blus för halva reapriset (jag fortsatte på mitt indiantema - som ni ser på bilden ovan). Vid 17:30 hade vi reserverat bord på Pinchos. Alla uteserveringar var verkligen proppfulla så vi trodde inte där skulle vara en kotte (Pinchos har nämligen ingen uteservering och ligger i en källare). Men så fel man kan ha. Även där var typ fullsatt. Galet! Kändes väldigt populärt bland barnfamiljer. Roligt koncept men vissa rätter var löjligt små. Vi beställde bland annat in kycklingspett i sweet chilisås, kebabtallrik, sötpotatispommes och fish and chips. Jag saknade en fräsch sallad som alternativ, blir så mastigt med alla kötträtter. Men allt var supergott! Efter Pinchos gick vi en promenad vid Nissan, köpte mangosorbé i strut och vid åtta tog vi tåget hem. Halmstad är en äkta sommarstad! En härlig, ledig onsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0