snow

Skälderviken

Hej hallå mitt i sommaren! Idag har vi haft mulet men i eftermiddags försvann alla moln och vi har strålande sol! Älskar vackert väder, jag blir så glad! Och sol hade vi även i torsdagskväll så jag passade på att åka till Skälderviken och Sven Jons Udde för att ta några bilder. Håller i skrivande stund på att föra över dem till datorn, hoppas att där åtminstonne är två riktigt bra! Ska även be Ebba att ta en bild på Marcus och mig från piren i augusti - sen ska vi framkalla och förstora upp dessa. Hoppas att det kommer få soffhörnan att kännas mer "hel". 


Helgen har gått alldeles för fort. Den sprang förbi, som de flesta andra dagar. Det känns som att jag mest har spelat sällskapsspel hela helgen. Vi börjar med i fredags då jag var "barnvakt" åt mina minsta kusiner. Vi åt grillat och spelade spela (Absolut överens) hemma hos mamma och pappa. Mycket härligt! I lördags tog jag lång sovmorgon men jag hade ändå en tid att passa - och tur var nog det. Jag mötte upp Maja och hann med en tvåtimmars pratrunda, efterlängtat! På eftermiddagen var jag och Marcus på biblioteket (oväntat!), Ikea och i några klädesbutiker för att kika på rean till Marcus. På Ikea handlade vi bland annat en ljusslinga som vi nu satt upp, tillsammans med en fototråd, vid spegeln. Ska visa när vi framkallat korten. På kvällen var vi hos ett par kompisar i Helsingborg. Vi spelade ett sjukt simpelt tärningsspel. Spelet gick ut på att man skulle få totalt sju poäng med ett par tärningar. Svårt att förklara men det var mycket roligare än det kanske låter, hehe. Idag har vi försökt att ha en äkta slappedag med tvätt, städning och storhandling. Vi har ätit tacos och varit ute i solen och nu ska vi smaska på smågodis från Hemmakväll (bästa godiset). Härliga helg - du kom lika snabbt som du försvann!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Kul att jag hittade din blogg. Stugan med röda taket i bakgrunden är min stuga :-)

2022-04-13 @ 20:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0